Vizes fűtőkészülékek
A vízfűtés a motor saját hűtővízrendszerét használja fel. A víz-levegő hőcseréjén és a rendelkezésre álló meleglevegő-csatornákon keresztül kerül a meleg a fülkébe. A vízfűtések előnye a motor és a fülke felmelegítése. Leggyakrabban a motortérbe kerül beépítésre és a hűtővízrendszerbe bekötésre. A hőenergiát a jármű saját hőcserélője adja le, és a meleg levegő finoman adagolva a levegőcsatornán keresztül jut a fülkébe.
A meleglevegő-ventilátor fokozatszabályozójával állítható be, mennyi energia kerüljön a fülke, mennyi a motor fűtésére. Az előre programozott indításhoz időkapcsoló óra alkalmazható, vagy rádió-távkapcsoló teszi még komfortosabbá a fűtést.
Az égéshez szükséges levegő a szabadból, az üzemanyag a jármű-tankból kerül az égőtérbe, ahol az égés történik. A hőcserélő továbbadja a hőenergiát a jármű saját vízrendszerének!
A vízfűtő-készülékek és előnyeik
- kettős felhasználhatóság a motor és a fülke melegítésére
- magasabb komfort
- különösen alkalmas hidegebb éghajlaton téli üzemben és nehéz teherjárművek, buszok, de komfortigényes személyautók és Van-ok számára is
- hőleadás a jármű saját fűtőrendszerén keresztül
- alacsony üzemanyagfogyasztás
- zajszegény, alacsony áramfelvétel
- komfortos állóhelyzeti szellőztetés nyáron
- HYDRONIC 4/5 opció
- teljesen elektronikus vezérlés
- állandó működés ellenőrzés
- biztonsági és diagnosztikai rendszer
- könnyen karbantartható és szervízbarát
- megfelel az EG és GS előírásoknak és normáknak
Készülékek:
Turbódiesel járművek utólagos fűtése pótfűtéssel
Sok autógyártó már a gyárban ellátja turbó-diesel járművét PÓTFŰTÉSSEL. (Néhány példa: Ford Transit, VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra, Toyota Avensis, Toyota Corolla)
Egy kiegészítő készlettel ez a készülék állófűtéssé is alakítható. Az utasteret így pl. egy időkapcsoló-órával már az indítás előtt fel lehet melegíteni. Az autós tél így elveszti "ijesztő hatását."