Motorelőmelegítők - CALIX
A motorelőmelegítő a motorblokk egy rendelkezésre álló furatába kerül beszerelésre, és egyszerűen a hálózati (230V) dugaszolóaljzatba csatlakoztatható.
A fűtőteljesítmény személyautóknál 400-550 Watt. Rögtön az indítás után üzemmeleg motor segítségével az autó ablakai nem párásodnak be. Emellett lehetőség van az autó utasterének a fűtésére is a légbefúvó segítségével. A komfort mellett ennek a készüléknek a beszerelésével a biztonság is növekszik.
Ez a rendszer – az Eberspächer állófűtéssel szemben – csak akkor működik, ha közvetlenül hálózati feszültségre (230V) van kapcsolva.
A CALIX motorelőmelegítők előnyei:
- Nincsenek indítási nehézségek
Egy előmelegített motorral Önnek még a legalacsonyabb hőmérsékletnél sem lesznek indítási nehézségei. A CALIX-ot Skandináviában fejlesztették ki, ott, ahol a világon a legkeményebb időjárási körülmények között közlekednek a járművek. - Csekélyebb motorterhelés
Hidegindításnál az első percben megnövekedett motorkopás lép fel. Egymástól függetlenül végzett vizsgálatok kimutatták, hogy egy hidegindítás éppen annyi motorkopást okoz, mint 100 kilométer megtett út. - Tisztább kibocsátott gázemisszió
Egy meleg motor kevesebb kipufogógázt termel, mint egy hideg motor. A katalizátor egy hidegindítás után az első kilométernél még nem teljesen működik. Előmelegített motorral Ön jelentősen csökkentheti a katalizátor működés nélküli indítási szakaszát. - Kevesebb üzemanyag fogyasztás
Előmelegített motorral Ön - összehasonlítva egy hidegindítással - 20 és 50% közötti üzemanyag mennyiséget takaríthat meg az első 5-10 kilométeren. - Azonnali meleg az utastérben
A járműhöz tartozó szellőztető- és fűtőrendszer - ha a motor elő van melegítve - azonnal szállít meleg levegőt az utastérbe, a jármű belsejébe. - Biztonság
A CALIX-termékeket az illetékes hatóságok megvizsgálták és engedélyezték.
A motorblokkba szerelve
CALIX MVP:
A CALIX MVP motorelőmelegítő közvetlenül a motorblokk egy furatába van szerelve. Az MVP úgy működik, mint egy "merülőforraló" a hűtőrendszerben. Ha Ön bekapcsolja, a hőmérséklet a hűtőrendszerben kb. 50°C-ra emelkedik, és a hűtővíz elkezd cirkulálni.
A CALIX MVP-t komplett felszereléssel egy motortérben elhelyezett beépítőkábellel, IK és egy AS csatlakozókábellel szállítjuk. Közvetlenül egy dugaszolóaljzatba kell csatlakoztatni, vagy a kapcsolóórán keresztül a 220 V-os hálózatra.
A CALIX RE fűtőelemek, amelyeket csaknem valamennyi járműtípushoz lehet alkalmazni, könnyen beépíthetők, mivel minden MVP-kiszereléshez mellékelünk részletes szerelési leírás is.
A motorblokkon kívül szerelve
CALIX UMV:A CALIX UMV motorelőmelegítő kiegészíti a CALIX MVP-programot, a CALIX UMV egy univerzális fűtés és akkor szerelendő, ha az MVP motorblokkfűtést nem lehet alkalmazni, pl. olyan személygépkocsiknál, amelyeknél a központfurat nem hozzáférhető, pl. traktoroknál is, nagy motorral rendelkező tehergépkocsiknál, ipari motoroknál és építőgépeknél.
A CALIX UMV-t a motorblokkon kívül egy tömlőkötéssel a hűtőrendszerrel összekapcsolva szerelik.
A CALIX MVP-vel azonos módon a CALIX UMV is termoszifon-alapelven működik.
A CALIX UMV egy termosztáttal és egy visszaállítható túlhevülés-biztosítékkal felszerelt hőmérséklet-szabályzóval van ellátva.
A CALIX UMV-t egy, a motortérben elhelyezett IK beépítőkábellel és egy AS csatlakozókábellel szállítjuk. Szállítható az alábbi teljesítményekkel: 550 W, 750 W, 1000 W, 1500 W, és 2000 W.
Tartozékok
A CALIX egy komplett előmelegítő rendszer.
- CALIX FŰTŐBERENDEZÉS előmelegített vezetőfülkét biztosít, szélvédőt és ablakokat fagytól mentesen tartja és melegíti a belső teret.
- CALIX-ELEMTÖLTŐ BERENDEZÉS az Ön autójának akkumulátorát állandóan töltött állapotban tartja.
- CALIX KAPCSOLÓÓRA az Ön előmelegítő rendszerét automatikusan be- és kikapcsolja.